الف: فارسی
- آذر، عادل؛ امیرخانی، طیبه (1391)، بودجهریزی عمومی: نهادهای بودجهریزی و بودجه محلی، تهران: سمت.
- امیرارجمند، اردشیر (1381)، «سیاستهای کلی نظام در پرتو اصل حاکمیت قانون و جمهوریت»، فصلنامه راهبرد، ش 26. ص 90-70
- ------------- (1385)، جزوه حقوق اداری ایران، کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی.
- باباجانی، جعفر (1383)، «ارزیابی ظرفیت مسئولیت پاسخگویی نظام حسابداری و گزارشگری مالی دولت جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه مطالعات حسابداری، ش 6.ص 54-26
- ---------- (1383)، «گزارشگری مالی نوین در بخش عمومی»، مجموعه سخنرانیها و مقالات همایش گزارشگری مالی، تحولات پیش روی، تهران: کیومرث.
- ---------- (1382)، «تحلیل نظری پیرامون سیستم نظارت مالی کشور از منظر پاسخگویی»، مجله بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ش 31.ص130-77
- --------- (1392)، حسابداری و کنترلهای مالی دولت، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، چ دهم.
- بادامچی، علی؛ رنجبری، ابوالفضل (1393)، حقوق مالی و مالیه عمومی، تهران: مجد، چ دوازدهم.
- بنایی اسکویی، مجید (1394)، «جایگاه و قلمرو مصوبات هیأتهای امنای دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی»، فصلنامه پژوهش حقوق عمومی، ش 47.ص 69-36
10. حسینی عراقی، حسین (1383)، حسابرسی دولتی، دانشکده امور اقتصادی، چ دوم.
11. دانشفرد، کرمالله؛ قزلباش، حسن (1389)، «بررسی نقش گزارش تفریغ بودجه در اعمال نظارت پارلمانی بر عملکرد دولت»، مجله حسابداری مدیریت، ش 4.ص103-93
12. دباغ، سروش؛ نفری، ندا (1388)، «تبیین مفهوم خوبی در حکمرانی خوب»، نشریه مدیریت دولتی، دوره 1، ش 3.ص 3-18
13. زارعی، محمدحسین (1376)، «تحلیلی از پیوند حقوق اداری و مدیریت دولتی بر پایه حاکمیت قانون»، فصلنامه مدیریت و توسعه، ش 38.ص44-27
14. راسخ، محمد (1390)، نظارت و تعادل در نظام حقوق اساسی، تهران: دراک، چ دوم.
15. شیائوکامپو، سالواتور؛ توماس، دانیل (1389)، مدیریت هزینههای عمومی، ترجمه گروه مترجمان دفتر مطالعات برنامه و بودجه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
16. عباسی، ابراهیم (1389)، رویکردهای پیشرفته در بودجهریزی دولت، تهران: سمت.
17. مرکز مالمیری، احمد (1385) حاکمیت قانون: مفاهیم، مبانی و برداشتها، تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، چ اول.
18. مشهدی، علی (1391)، صلاحیت تخییری: نظام حقوقی صلاحیتهای تخییری در قوه مجریه، تهران: معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، چ اول.
19. مشهدی، علی؛ دارایی، علی؛ قارلقی، صدیقه (1399)، «شرایط استثنایی و استثناء حاکمیت قانون»، فصلنامه علمی پژوهشهای نوین حقوق اداری، سال دوم، ش 4.ص 56-39.
20. مؤتمنی طباطبایی، منوچهر (1384)، حقوق اداری، تهران: سمت.
21. نقیبی مفرد، حسام (1396)، حکمرانی مطلوب در پرتو جهانی شدن حقوق بشر، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای حقوقی، چ دوم.
22. ویژه، محمدرضا (1390)، مبانی نظری و ساختار دولت حقوقی، چ اول، تهران: جنگل.
23. هداوند، مهدی (1384)، «حکمرانی خوب، توسعه و حقوق بشر»، نشریه حقوق اساسی، سال سوم، ش 4.ص 86-52
ب: لاتین
- Committee of Experts on Public Administration (2006), Definition of basic concepts and terminologies in governance and public administration, The UN Economic and Social Council, New York.
- Egbide, Ben- Caleband & Agbude, Godwyns Ade (2012), “Good Budgeting and Good Governance”, The Public Administration and Social Policies Review، IV Year, No. 29.
- IFAC (2001), Governance in the Public Sector: A Governing Body Perspective.
- INTOSAI-P10 (2007), Mexico Declaration On SAI Independence.
- Lord Sharman of Redlynch (2001), “Holding to Account”, the Review of Audit and Accountability for Central Government, (www. hm-treasury. gov. uk)
- Maher, Neva (2015), “How Supreme Audit Institution Should Perform and is to be Managed for External Audit”, Available at: https://fliphtml5. com/bjmv/vwfj/basic.
- Mayne, John (2006),” Audit and evaluation in public management: challenges, reforms, and different roles”, The Canadian Journal of Program Evaluation, Vol. 21.
- OECD (2002), Best Practices for Budget Transparency. Available at; www. Oecd. Com.
- Sutcliffe (2002), Public Fund Digest, International Federation of Accountants(IFAC), (www. ifac. org).
- Unescap (2004), What is good governance