مقالات
آقازاده، ا. (1385). اصول و قواعد حاکم بر فرایند تربیت شهروندی و بررسی سـیر
تحولات و ویژگیهای اینگونه آموزشها در کشور ژاپن.
نوآوریهای آموزشی،
17(5)، 45 ـ 66.
جاوید، م.، و ابراهیمی، م. (1392). «تکالیف شهروندی» در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. دانش حقوق عمومی، 2(4)، 25 ـ 46.
حسینزاده، ر.، عسگری، م.، عباسی، ع.، و قادری، م. (1402). طراحی برنامه درسی تربیت شهروند الکترونیک در دوره ابتدایی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 19(76)، 1 ـ 26.
حبیبنژاد، س.، عامری، ز.، و خسروی، ا. (1399). تعهدات دولت در گسترش سواد حقوقی با نگاهی به نظام حقوقی ایران. مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران، 50(1)، 181 ـ 197.
دوستی، ص.، اسدیان، س.، و پیری، م. (1399). تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانشآموزان از دیدگاه معلمان و دانشآموزان. پژوهش در برنامهریزی درسی، 17(64)، 167 ـ 177.
غمامی، س. (1397). الگوی احیای حقوق عامه با تحول در نظام هنجارها و ساختارهای قضایی. حقوق اسلامی، 15(58)، 71 ـ 92.
فتحی واجارگاه، ک. (1383). امکانسنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامهریزی درسی در نظام آموزشوپرورش ایران. نوآوریهای آموزشی، 3(2)، 59 ـ 78.
محمدزاده، ک.، مرزوقی، ر.، صادقی، م.، محمدی، م.، و کریمی، م. (1398). طراحی برنامه درسی سواد حقوقی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 16(63)، 35 ـ 48.
مرزوقی، ر.، و محمدزاده، ک. (1399). برنامۀ درسی سواد حقوقی دورۀ متوسطه: یک مطالعۀ ترکیبی. پژوهشهای برنامه درسی، 10(1)، 105 ـ 133.
مهرمحمدی، م. (1393). درآمدی بر شوآب و شوآبشناسی. مطالعات برنامه درسی، 9(32)، 11 ـ 40.
اسناد و مدارک
رضوی، ع. (1389). طراحی الگوی مطلوب برنامهریزی درسی در خصوص تربیت سیاسی در دوره ابتدایی. [رسالة دکتری]. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
شاهمرادی، م. (1389). طراحی الگوی مطلوب برنامهریزی درسی تربیت سیاسی در دورة متوسطه. [رساله دکتری]. دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا.