کتب
ابطحی، س.ح.، و عبدصبور، ف. (1389). شایستهسالاری. تهران: آزاد مهر.
ابوالحمد، ع. (1379). حقوق اداری ایران. تهران: توس.
امامی، م.، و استوارسنگری، ک. (1400). حقوق اداری. تهران: میزان.
پتفت، آ.، و مرکزمالمیری، ا. (1395). مفهوم و قلمرو اصول کلی حقوق اداری؛ امکان و چگونگی استناد به آن در رسیدگی قضایی. تهران: پژوهشگاه قوة قضاییه.
جعفری لنگرودی، م. (1386). مبسوط در ترمینولوژی حقوق. تهران: گنج دانش.
رضاییزاده، م.، و اکبری، ا. (1396). درآمدی بر ابعاد حقوقی سیاستهای کلی نظام اداری. تهران: مجد.
طباطبائی مؤتمنی، م. (1399). حقوق اداری. تهران: سمت.
عباسی، ب. (1389). حقوق اداری. تهران: دادگستر.
علیآبادی، ع. (1387). آیین دادرسی تخلفات اداری. تهران: گنج دانش.
غمامی، س.م.، و عزیزی، ح. (1395). عدالت استخدامی. تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
فرکیش، هـ. (1398). نظام اداری صحیح؛ مبانی، مؤلفهها، و راهکارها. تهران: میزان.
مرکزمالمیری، ا. (1394). حاکمیت قانون: مفاهیم، مبانی، و برداشتها. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
موسیزاده، ر. (1386). حقوق اداری (1 ـ 2). تهران: میزان.
نوروزی، ح.، و مهدویراد، ن. (1398). مبانی اصلاح و تحول نظام اداری ایران. قم: بوستان کتاب.
هاشمی، س.م. (1393). حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران. تهران: میزان.
هداوند، م.، و مشهدی، ع. (1389). اصول حقوق اداری (در پرتو آرای دیوان عدالت اداری). تهران: خرسندی.
مقالات
اخوانکاظمی، ب. (1383). پاسخگویی و کارآمدی. حکومت اسلامی، 9(34)، 60 ـ 83.
تصدیقی، ب. (1387). نظام اداری و نقش آن در تحقق برنامة سوم توسعه. مجموعه مقالات همایش توسعة اداری. تهران: سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور. 5 -25.
جلالی، م.، و حیدری، ف. (1395). تأملی بر اصل استمرار خدمات عمومی در پرتو قوانین و آرای دیوان عدالت اداری ایران. رأی، 5(16)، 17- 33.
جلالی، م.، شهابی، م.، یاوری، ا.، و سرمست، م. (1399). منابع حقوقی و اصول حاکم بر مقررات استخدامی در ورود به خدمت در پرتو ادارة خوب. جامعهشناسی سیاسی ایران، 3(11)، 1434 - 1446.
رابطی، ر. (1380). شایستهسالاری در دستگاههای دولتی. تعاون و کشاورزی، 15(121)، 36- 41.
رخشان، ا.، عباسی، م.، سلیمی، ع.، حسینی، س.ع.، و خانی، ز. (1398). مقایسة تطبیقی اصل رایگان بودن خدمات اجتماعی شهروندان انگلیس و ایران با استناد به قاعدة وجوب تکریم انسان. اخلاق زیستی، 9(31)، 8 - 23.
رستمی، و.، و رشیدی، ر. (1396). نقد و تحلیل نظریة خدمات عمومی و اصول حاکم بر آن، مبتنی بر آموزههای اسلامی. حکومت اسلامی، 22(86)، 157- 186.
رضاییزاده، م.، و کاظمی، د. (1391). بازشناسی نظریة «خدمات عمومی» و اصول حاکم بر آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات حقوق تطبیقی معاصر، 3(5)، 23 - 46.
زارعی، م.، و مرادی برلیان، م. (1393). مفهوم و جایگاه اصل تناسب در حقوق اداری با نگاه ویژه به نظام حقوقی اتحادیه اروپایی. تحقیقات حقوقی، 17(66)، 145-184.
زارعی، م.، و نجارزاده هنجنی، م. (1396). مفهوم خدمات عمومی و تحول آن در پرتو دکترین کارکرد عمومی. پژوهش حقوق عمومی، 19(56)، 135 - 156.
عباسی، ب.، و کیا، ف. (1391). اصل رایگان بودن خدمات عمومی در پرتو قوانین و رویة قضایی جمهوری اسلامی ایران. حقوق اساسی، 9(17)، 1 - 28.
کردنژاد، ن.، و قاسمی، غ. (1399). محدودیتهای اصل شفافیت در قرآن و حقوق عمومی ایران. پژوهش تطبیقی حقوق اسلام و غرب، 7(26)، 181 - 208.
مؤمن، م.، و رحمتالهی، ح. (1396). مفهوم فقهی اصل انطباق و نقش آن در تفسیر قراردادهای عمومی. فقه و مبانی حقوق اسلامی، 10(4)، 87 - 110.
واعظی، س.م.، و البرزی، ز. (1396). جایگاه مفهوم خدمات عمومی در حقوق اداری ایران. حقوق اداری، 4(12)، 9 - 31.
ویژه، م. (1383). مفهوم اصل برابری در حقوق عمومی نوین. حقوق اساسی، 1(2)، 213- 252.
ویژه، م.، و امجدیان، ح. (1394). رویکرد فقهای شورای نگهبان در زمینة رویارویی مالکیت خصوصی و منفعت عمومی؛ مطالعة رویهای. دانش حقوق عمومی، 4(12)، 23 - 46.
یحییزاده، ج.، و هداوند، م. (1401). شفافیت اداره و مبانی و منابع موجهساز تحدید آن (مطالعة موردی: قانون «دولت زیر نور خورشید» ایالات متحدة امریکا). پژوهشهای نوین حقوق اداری، 4(11)، 169 -190.