1. امامی، محمد؛ استوار سنگری، کوروش (1398). حقوق اداری، تهران: میزان، چ بیستوچهارم، ج 1.
2. انگ، سوین (1386)، «تورم قانونگذاری و کیفیت قانون»، ترجمه حسن وکیلیان، نشریه مجلس و پژوهش، ش 54، صص 191-210.
3. جعفری لنگرودی، محمدجعفر (1384)، مقدمه عمومی علم حقوق، تهران: گنج دانش، چ دهم.
4. جلالی، محمد؛ تنگستانی، محمدقاسم (1393)، «نگاهی به اصل (75) قانون اساسی با تأکید بر آرا و نظرهای شورای نگهبان (در مورد مصوبات مجلس شورای اسلامی تا دوره هشتم)»، فصلنامه دانش حقوق عمومی، ش 10، صص 69-90.
5. حبیبنژاد، سید احمد؛ تقیزاده، احمد (1398)، «نیازسنجی تقنینی؛ عنصری بایسته در قانونگذاری شایسته»، فصلنامه دانش حقوق عمومی، ش 26، صص 25-46.
6. خورشیدی، عباس؛ ذوالفقاری، حسین؛ ایرج مشهدی، اسماعیل (1390)، «رابطه اجرای صحیح قانون و نظم اجتماعی»، فصلنامه مدیریت نظامی، ش 43، صص 43-73.
7. درویشی، بابک؛ زینالی اقدام، امیرعلی (1393). «ماهیت ضمانت اجراهای اداری در نظام حقوقی ایران»، مجله تحقیقات حقوقی آزاد، ش 25، صص 36-58.
8. راسخ، محمد (1385)، «ویژگیهای ذاتی و عرضی قانون»، مجله مجلس و پژوهش، ش51، صص 13-41.
9. سجادیه، علیرضا؛ اکبری، رضا؛ سرآبادانی حسین؛ ترابزاده جهرمی، محمدصادق (1397)، «تحلیل اخلاقی خدمت وظیفه سربازی از منظر نظریههای وظیفهگرا و پیامدگرا»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، ش 27، صص 297-318.
10. عبدالاحد، علی؛ درویشوند، ابوالفضل؛ حسینیپور اردکانی، سید مجتبی؛ ناظمی، حامد؛ راجی، سید محمدهادی؛ بهادری جهرمی، علی (1397)، آسیبشناسی نظام قانونگذاری جمهوری اسلامی، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (معاونت پژوهشهای سیاسی-حقوقی)، شماره مسلسل 16080.
11. عبدالهزاده شهربابکی، آزاده (1398)، «مبانی نظری بحث پیرامون مسئله کیفیت قانون: چیستی و چرایی؟»، فصلنامه پژوهش حقوق عمومی، ش 63، صص 295-315.
12. -------------- (1399)، «روشهای ارتقای کیفیت قوانین»، فصلنامه مطالعات حقوق عمومی، ش 2، صص 757-770.
13. قاضیشریعتپناهی، ابوالفضل (1382)، بایستههای حقوق اساسی، تهران: میزان، چ دهم.
14. کاتوزیان، ناصر (1383)، مقدمه علم حقوق، تهران: شرکت سهامی انتشار، چ چهلم.
15. گرجی، علیاکبر (1396)، «نظارت بر کیفیت قوانین در رویه شورای نگهبان»، فصلنامه دانش حقوق عمومی، ش 18، صص 1-22.
16. مرتضوی، مهدی؛ فروزنده دهکردی، لطفاله؛ زارع پور نصیرآبادی، فضلاله (1391)، «ارزیابی و اولویتبندی موانع اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری»، نشریه پژوهشهای مدیریت در ایران، ش 1، صص 131-148.
17. مرکز مالمیری، احمد (1397)، چگونه بوروکراسی مانع اجرای قانون میشود؟ بررسی الکترونیکی کردن فرایند تجارت فرامرزی در ایران، تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، شماره مسلسل 16068.
18. -------------- (1398)، «ویژگیهای بوروکراسی توانمند برای اجرای قانون»، فصلنامه حقوق اداری، ش 19، صص 209-237.
19. --------------- (1399)، اختلال در ابتکار قانونگذاری در ایران آموزههایی برای مجلس یازدهم، تهران: مرکز پژوهشهای مجلس، شماره مسلسل 17139.
20. مرکز مالمیری، احمد؛ مهدیزاده، مهدی (1394)، «قانونگذاری پراکنده در نظام تقنینی ایران»، فصلنامه پژوهش حقوق عمومی، ش 47، صص 157-184.
21. موسوی، سید صادق؛مولایی، مهدی (1396)، «روششناسی ضمانت اجرای مطلوب قرارداد حقوقی جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه مجلس و راهبرد، ش 90، صص 207-236.
22. میرزاده کوهشاهی، نادر؛ گایینی، محمدرحمان (1397)، «نقدی بر برخی موانع اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، موردکاوی شرکت ملی پالایش و پخش فرhوردههای نفتی ایران»، نشریه پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ش 5، ص 341-374.
23. وکیلیان، حسن؛ مرکز مالمیری، احمد (1395)، «مقدمهای بر فلسفه قانونگذاری: در تکاپوی ارتقای کیفیت قانون»، فصلنامه پژوهش حقوق عمومی، 51، صص 29-54.
24.پایگاه خبری آنلاین قابل مشاهده در:
25.پایگاه خبری تابناک، قابل مشاهده در:
26. پایگاه سرویس جامعه اتفاقیه، قابل مشاهده در:
27. پایگاه خبرگزاری فارس، قابل مشاهده در:
28. پایگاه جهان نیوز، قابل مشاهده در:
29. سامانه جامع شورای نگهبان، قابل مشاهده در: